به نام خدا – با پستی دیگر در سایت اختصاصی کلش اف کلنز با شما هستیم

 

یکی از مسائلی که در بازی تاثیر گذار است و در بروز رسانی ها و آینده بازی تاثیر گذار است و هر روز با آن نیز سرو کار داریم شیلد است و سیستم شیلد یک کار پیچیده و ظریف است که شامل یک بسته گسترده و تغییرات بزرگی است که برای دفاع عادلانه تر روستا طراحی شده است و به بازی انعطاف بیشتری می دهد و هدف آن این است که کاربران را به حمله های بیشتر تشویق خواهد کرد !

سیستم شیلد ( سپر ) بازنگری شده است و بهبود یافته است .

قبلا در چند پست در مورد جزئیات سیستم شیلد توضیحاتی داده شده بود که گفته شده بود شیلد حمله و دفاع چگونه بازیکنان را تجت تاثیر قرار خواهد داد با این حال دو تغییر اساسی که باید بازیکنان با آن آشنا باشند و آگاهی داشته باشند که اولین و مهمترین آن :

+ تخریب تاون هال دیگر شیلد به شما اهدا نمی کند – پس تاون هال هایتان را دیگر در داخل روستا قرار دهید!

+ هنگام شیلد اگر حمله کنید دیگر شیلد شما کلا از بین نمی رود بلکه بر اساس طراحی بازی ، مقداری از آن کم می شود.

قانونی که برای این شیلد طراحی شده است بر اساس حمله ای است که به شما و تخریب روستایتان بدست خواهد آمد و بر این اساس هرچه حملات و تخریب بیشتر باشد ساعات شیلد افزایش می یابد .
۱۲ ساعت شیلد با تخریب ۳۰% روستا کسب می شود.
۱۴ ساعت شیلد با تخریب ۶۰% روستا کسب می شود.
۱۶ ساعت شیلد با تخریب ۹۰% روستا کسب می شود.
افرادی که حمله می کنند اگر با ۵۰% نیروهایش به شما حمله نکند ، شیلدی کسب نمی شود !

راجب به حمله ایی که می کنید ، زمانی که در حالت شیلد (محافظت) هستید :

+ زمانی که در حالت شیلد هستید می توانید سرچ کنید که از زمان شیلدتان کم نمی شود ، می توانید حالت انتقام  را بکار بگیرید ( revenge ) و در یا در حالت مولتی پلیر حمله و بازی کنید.

+ استفاده از multiplayer بازی یا استفاده از حالت revenge بازی از شیلد شما ۳ ساعت کم می کند .

+ با اولین اتک ٣ ساعت از شیلد شما کم میشود با دومین اتک ۴ ساعت دیگر کم میشود و با اتک سوم ۵ ساعت دیگر از زمان شیلدتان کم میشود
+ در حملات بعدی در حالت شیلد ساعات بیشتری کم می شود از شیلد ( ۴ ساعت ، ۵ ساعت و …) به عنوان مثال اگر ١٢ ساعت شیلد داشته باشید مى توانید  سه اتک بزنید. ( اولین اتک  ساعت ٣ از ١٢ ساعت خواهد شد و ۹ ساعت از شیلد شما باقى مى ماند )
در نتیجه : یک شیلد ١٢ ساعته با ٣ اتک پشت سرهم از بین مى رود.

+ در زمان شیلد میتوانید از حالت revenge استفاده کنید ولى همانند اتک ٣ ساعت از شیلدتان از بین میرود.

تغییرات زیادی برای این مورد ها وجود دارد از جمله محافظت از روستای جدید و غارت مجدد و پیشنهاد جایزه و … ولی در حال حاضر تا این اندازه برای این پست کافی است و این جزئیات و کنجکاوی های شما در آینده بحث خواهیم کرد و همین بس که حملات روزانه و دفاع از روستا را دیدیم که چگونه بازی و یک بازیکن کلش (Clasher ) را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این شیلد برای همه آغاز می شود.

سیستم دفاعی شیلد از ابتدای بازی دست نخورده باقی مانده بود و باید برای آن فکری می شد چرا که بعد از هر حمله بازیکنان به مدت طولانی به حالت شیلد می رفتند و نزاع و حمله کمتر می شد.

در مورد سیستم دفاع / حمله – در حالت دفاع ممکن است کمی زننده و با ناراحتی برای شما باشد ، چرا که ساختمانهایتان را می بینید تخریب شده است و غنائم بازی به سرقت رفته و اکسیر و طلا هایی را از حملات دیگران از دست داده اید ولی باید توجه داشته باشید که نیمی از هیجان بازی و سرگرمی آن وشیرینی بازی به حمله است ، سیستم کاملا متعادل طراحی شده است و به دقت برنامه ریزی شده است و امکان سرکوب مهاجم وچود دارد و ضربه زدن به بازیکنان دیگر خیلی سخت نیست و اغلب بازیکنان را در حالت هجومی قرار خواهد داد.

سیستم جدید شیلد می توان بازیکنان را به امیدوار کند تا به جمع کردن تروفی بپردازند و آنها را عملا هل دهد به لیگ های برتر برای گرفتن و کسب جوایز بیشتر لیگهای بالاتر و گیم پلی بازی را لازم بود بعد از سه سال تغییر داد و همین باعث می شود تا بازیکنان از راه های خلاقانه کشف کنند و از استراتژی های مختلف کسب درآمد کنند !

تاون هال خارج – دیگر احتیاج بود به یکی سیستم جدید شیلد

درست است که “شیلد رایگان” با گذاشتن تاون هال در بیرون از دهکده به راحتی کسب میشد و در بسیاری از روستاها و نقشه ها و استراتژی ها بکار گرفته می شد ولی نبرد : راهی عادلانه تر متعادل تر و انعطاف پذیر و سرگرم کننده است که باعث درگیری بیشتر بین بازیکنان می شود و پشتیبانی بهتر از گیم پلی بازی است برای راه های آینده و برنامه های جدید بازی بکار گرفته می شود.

چطور سیستم دفاعی شیلد جدید بازی را بهتر می کند ؟

گرفتن شیلد دیگر غیر قابل اعتماد است و دیگر شیلد برای مدت طولانی در دهکده تان فعال نیست.

دفاع خوب می تواند شما را اجبار کند به دفاع دوباره از دشمن – تخریب کم هم هیچ شیلدی نمی دهد.

زمان شیلد انعطاف ناپذیر است و اغلب بیش از حد طولانی و یا خیلی کوتاه نیست و متناسب با برنامه روزانه شما است.

شیلدهای ۱۲ ساعته خیلی طولانی بود و به این معنا که شما بازی را فراموش می کردید و با شیلد های جدید بازی معنای بهتری پیدا می کند .

شیلد های طولانی باعث دلسرد شدن از بازی می شود و یک تاکتیک ضعیف به شمار می آید .

شیلدهای طولانی که به دفاع کننده داده می شد به بازی لطمه می زد و باعث خسته کننده شدن بازی می شد.


واضح است که برای بهبود بازی موثر بود ! و افراد باهوش می توانند به خوبی بازی را مدیریت کنند چرا که شیلدهای قبلی که غیر قابل اعتماد بودند و انعطاف پذیر نبودند منجر به شیلد فراموش شده می شدند و شیلد فراموش شده باعث عدم درگیری می شود و عدم درگیری و مبارزه منجر به عدم حمله می شد و عدم حمله منجر به دلسرد شدن از بازی می شد .